Aqua Joggen met het Fluid Running Device: we hebben het geprobeerd

“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

Ik ben al lang fan van aquajoggen. Ik vond het geweldig vanwege zijn gewichtloosheid, vooral gewaardeerd tijdens mijn twee zwangerschappen, wanneer ik naar het diepe einde van een gemeenschappelijk zwembad ging, een schuimriem die ik bij een sportwinkel kocht om mijn groeiende buik knipte, en jog met geen impact op mijn gewrichten (of op mijn baarmoeder van de baby). Ik waardeerde vooral de watertraining toen mijn tweede zoon eind juli werd geboren – ik kon aan de hitte ontsnappen door in een zwembad te dompelen en te rennen.

Door meer dan een paar hardloopblessures sloeg ik met mijn joggingband het zwembad in om mijn hardloopconditie op peil te houden. Ik heb altijd gewaardeerd dat ik de loopbeweging in het water beter kon nabootsen dan op een elliptische trainer of StairClimber, en zonder mijn verschillende verwondingen te schaden.

Maar ik zou me vervelen. Om mezelf bezig te houden en daarom, lang genoeg in het zwembad om het gevoel te hebben dat ik gerend was, deed ik dingen als heen en weer reizen in het zwembad. Ik zou het alfabet spellen met mijn bewegende lichaam in het diepe, als ik kon. Ik deed intervallen, keek naar baantjeszwemmers of cruise rond op zoek naar verdrinkende insecten die ik dan zou redden door uit het water te scheppen en ze op het dek te gooien. Toch was het saai, en ik zou moeite hebben om in de afgelopen 35 of 40 minuten te blijven, ik zou willen dat de klok sneller zou tikken.

Vul in: een oplossing! Ik heb onlangs een Vloeistof loopt systeem: een kleine, lichtgewicht Bluetooth-headset die kan worden gekoppeld aan een app die ik naar mijn telefoon heb gedownload. De app bevat een instructievideo en een groot aantal aquajogging-workouts, van een introductiesessie van 46 minuten tot een verscheidenheid aan workouts van bijna 60 minuten.

Foto: Courtesy Fluid Running

Ik begon met de introductietraining, die ik van de app downloadde voordat ik naar het zwembad ging en op play drukte toen ik klaar was om het water in te gaan.

De heupgordel, zoals alle heupgordels die ik heb geprobeerd, past zich aan verschillende taillematen aan en hield me in verticale positie drijvend. Ik bond het om mezelf (tip: draag een stuk voor comfort rond het middengedeelte), zette een hoed en zonnebril op en dook in het diepe gedeelte van een zwembad.

De oprichter van Fluid Running, Jennifer Conroyd, begon me door de oordopjes te instrueren met een kalme maar opgewekte stem. Ze is een ACE-gecertificeerde fysieke trainer, een USATF-gecertificeerde coach en heeft een Exercise in Medicine-certificaat van ACSM. Ze ontwikkelde het systeem na een exclusieve training voor de Chicago Marathon van 2010 in het water en kwalificeerde zich met succes voor Boston.

De stem van Conroyd leidde me door een boeiende 46 minuten hardlopen in het water, van hardlopen op basisniveau (80% inspanning) tot kortere sprints, Nordic ski-achtige bewegingen, tot intervallen met alleen armen en benen. Ze herinnerde me eraan een goede houding aan te houden en zei dingen als “schouders naar achteren, kin naar beneden, strakke kern”, wat ik op prijs stelde en besefte dat ik het hard nodig had.

De training eindigde met wat lichte rekoefeningen aan de muur van het zwembad en de 46 minuten vlogen voorbij.

Ik nam het een tweede keer mee naar een gemeenschappelijk zwembad waar mijn zoon en zijn vriend speelden. Omdat mijn hoofd boven water was, kon ik ze de hele tijd bekijken terwijl ik aan het rennen was (in de hitte van halverwege de jaren 80; ik was blij om in het water te zijn!). Deze keer koos ik voor een training van 56 minuten en werd ik het hele uur door begeleid met uitdagende bewegingen en intervallen. Weer vloog de tijd voorbij. Ik wilde eigenlijk tot het einde binnen blijven, baalde dat ik met nog vier minuten te gaan eruit werd geschopt door de badmeester. Als ik terugdenk aan alle andere keren dat ik in mijn eentje aan het aquajoggen was, verbaast me dit soort dingen.

Het systeem is geweldig. De koptelefoon is licht van gewicht en ik voelde hem amper op. De geluidskwaliteit is goed, maar brak een beetje als ik te ver (20 of 25 voet) van mijn telefoon afdwaalde. De training gaf me het gevoel dat ik had gerend, zonder de pijn die ik soms heb als ik elke dag hardloop. (En aquajoggen zorgt voor krachttraining in waterweerstand.) En de begeleiding van Conroyd was precies de juiste mix van aanmoedigende coaching en kalmte (ik ben geen fan van overdreven enthousiaste coaching in mijn oren). Ik hield ook van hoe de muziek op de achtergrond was, omdat ik chagrijnig word van knallende muziek die ik niet leuk vind.

Ik zal het Fluid Running-systeem de hele zomer en daarna gebruiken om meer te trainen dan ik kan op het land, terwijl ik kinderen in het zwembad zie spelen en wanneer het gewoon te heet is om op het land te rennen. En Conroyd geeft net genoeg pauzes dat ik die verdrinkende insecten nog kan redden.

VERWANT:

CreditSource link

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

Traildelalesse
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0